Kamelen, olifanten, ratten en... de Taj!! - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu Kamelen, olifanten, ratten en... de Taj!! - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu

Kamelen, olifanten, ratten en... de Taj!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 April 2005 | India, Chandigarh

Hee lieve mensen!!

Gisteren ben ik (iets eerder dan gepland) teruggekomen uit Delhi, na een geweldige week samen met Tijn! Vorige week Vrijdag ben ik met de bus naar delhi gegaan, om een paar uur later Tijn op te pikken van het vliegveld. Was echt vreemd, maar tegelijkertijd supervertrouwd. Verbaasde me even opnieuw over hoe lang 'ie toch is, want ben gewend geraakt aan de lengte van de mensen hier (en de meeste trainees zijn ook niet zo lang).
Maar goed, die nacht in Delhi geslapen. De volgende dag door het drukke back-packers gedeelte van Delhi gewandeld, waar Tijn zich verbaasde over de viezigheid en zich nog wat ongemakkelijk voelde vanwege de koeien en opdringerige riksja-drivers. Die Zaterdag hebben we ook de moskee bezocht, de viezige Palika-bazaar (leuk truitje gescoord!) en hebben we lekker op het dakterras gegeten.
Zondags met de trein naar Agra gegaan. Toen ik me omdraaide vanuit onze hotelkamer, kon ik gewoon een stukje Taj Mahal zien!! Echt onwijs gaaf. Dus Tijn en ik zijn meteen het dak opgeklommen, waar ons (met name Tijn) de volgende verrassing stond te wachten in de vorm van een aap. Ik had niet in de gaten dat het baviaantje de banaan die ik in m'n handen had met name interessant vond. Gelukkig attendeerde een Indier me erop, want de aap hing inmiddels aan m'n benen. Goed, banaan kwijt, aap ook, en op naar Agra's red fort! In het red fort hebben we lekker rondgewandeld, en genoten van het uitzicht op de Taj Mahal. Serieus, dat gebouw is zooo bijzonder!!
De volgende morgen vroeg opgestaan (helaas zonsopgang weer net gemist) om de Taj te bekijken. SUPERMOOI! Hebben daar rondgekeken tot onze magen schreeuwden om een ontbijt.
Die middag de bus genomen naar Jaipur. Was een echt Indiaas ritje, en dus voor Tijn vrij bijzonder. Veel mensen in de bus, die gerust uit het raam kitsen, maar vooral mooie uitzichten! Woestijnachtig gebied, en kamelen!!!
Vroeg op de avond kwamen we aan in ons hotelletje, en daar zijn we die avond lekker gebleven. De volgende dag genoten van Jaipur, naar het City Palace en Palace of the Winds geweest. Vanuit de laatste, een smal gebouwtje aan een drukke straat, konden de vrouwen van de Maradhja naar het leven buiten kijken, door mini-raampjes. Die middag lekker door de bazaars gestruind, en wat mooie shawls gekocht.
Op Woensdag erg vroeg opgestaan, om het waterpalace (een paleis in een meer) bij zonsopgang te zien. Was mooi, maar had meer verwacht na de mooie foto's van Patrick. 't Was nog maar half acht toen we bij Amber Fort aankwamen, waar we toch echt olifanten moesten kunnen spotten. Even binnengewipt bij een hindu-mis, en daarna een stuk omhoog geklommen naar het fort. Halverwege waren we het beu, ik voelde me niet zo lekker, en de zon was erg heet. Toen we terugliepen kwamen we dan eindelijk de olifanten tegen, met op hun hoge ruggen allemaal westerse toeristen. Echt zooo gaaf om te zien!! De mooie foto's komen later!! Tussen de grote olifanten teruggelopen naar beneden.
Teruggekomen wilden we wat bananen kopen, maar we bedachten ons snel toen we een ontzettend grote vieze rat door de groentestalletjes heen zagen rennen. En niemand die er van op keek!! Ik koop hier nooit meer van de grond!!
Die middag alleen in het hotel geweest, want ik werd zieker en zieker. Aan het eind van de middag moesten we toch echt met de trein naar Delhi.. heb nog nooit zo'n beroerde treinreis gehad. Voedselvergiftiging ... joepie... aan de diarree en al kotsend in een plastic zak kwam ik ondersteund door mijn zorgzame vriendje een lange 6 uur later in Delhi aan. Wat was ik blij toen we in het hotel aankwamen! De volgende dag langzaam weer wat gegeten. Tijn en ik hebben toen een trein teruggeboekt voor mij voor diezelfde avond, zodat ik wat rustiger naar huis kon, en de nacht weer echt 'thuis' kon slapen. Echt zo rot om weer afscheid te nemen!! Maar goed, ben superblij dat Tijn hier een weekje is geweest, en het echte India ook even mee heeft kunnen maken.
En ik ben ook heel blij met jullie natuurlijk!! Basjes Bakel: bedankt voor het verzamelen van de spullen & de cadeautjes!! Thuisblijvers Tilburg: thanks voor alle echte Hollandse cadeaus, en dronken familie: bedankt voor het wc-papier! Toch een leuk idee van die oversexte tante!!

Dikke kus, en tot snel weer!
Esther

  • 15 April 2005 - 15:36

    Pepijn En Lea:

    Hoi esther

    Klinkt allemaal erg gaaf, beetje jammer van je voedselvergiftiging. Wij staan aan het begin van onze trip door de USA dus hebben heel wat om naar uit te kijken. Gisteren naarde Niagara geweest dus de eerste bezienswaardigheid met ze tweeen is een feit. Heel veel plezier nog en tot snel!!!!

    Grx Pepijn en Lea

  • 15 April 2005 - 17:19

    Oversexte Tante:

    Maar Esther toch hoe durf je dat van mij te zeggen. ergste is nog het zit wel in jou familie dus je ben t gewaarschuwd!!!!!
    Fijn dat het zo leuk was met Tijn, Ik ben benieuwd naar de foto's.Tot snel.
    Groetjes ....tante

  • 15 April 2005 - 19:59

    Miriam:

    Heee lieve schat! Ik heb je echt schandalig te lang al niet gesproken.. Het gaat dit weekend helaas ook niet lukken om je nog te bellen, volgende week! Iig heerlijk om te horen dat het zo fijn was met Tijn!
    Klinkt echt geweldig (op het kotsen na natuurlijk..) haha..
    Spreek je snel, kus kus!

  • 16 April 2005 - 09:25

    Han:

    Hoi lieve Esther
    Je verhaal klinkt zeer bekend na alle verhalen van Tijn. Fijn dat jullie het samen zo gezellig hebben gehad, alleen jammer dat je ziek bent geworden. Ik ben wel erg benieuwd naar de foto's na al die verhalen. Als je dit leest ben je misschien al wel jarig dus alvast proficiat, want hoe lang de kaart onderweg blijft is maar de vraag. Maar we bellen natuurlijk. Heel veel groetjes van alle basjes uit Bakel
    XXX

  • 18 April 2005 - 14:37

    Fam. Lamers:

    Esther alvast van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag:) Vier ook in het verre India een fijne verjaardag. Xus Ton,Gerdi,Marc,Sander en Lilian

  • 18 April 2005 - 18:12

    Pap:

    Zo, Tijn is weer thuis. Je "tweede helft" is begonnen. Over voetbal gesproken.. Gisteren hebben Ajax-supporters 2 treinen "verbouwd" onderweg naar Rotterdam. (Uitslag:2-3) Beloofd wat voor woensdag, als ik met Laura naar de Kuip ga. M'n collega's vragen al of ik een goeie levensverzekering heb.
    We hebben(al vast voor je verjaardag) fotoruimte bijgekocht. Kun je wat meer foto's kwijt.
    Een fijne verjaardag (we mailen en bellen nog wel)
    Kus. Pap, mam en Laura.

  • 19 April 2005 - 10:09

    Martine:

    Hoi lieverd, ik ben heel blij dat je zo'n fijne week met Tijn hebt gehad!!!De Taj Mahal...tja, wat kan ik daar nog over zeggen, we hebben hem nu allebei gezien en je was er net zo van onder de indruk als ik! En niet alleen de Tai zelf, maar ook de liefdesgeschiedenis die er bij hoort...daar vallen Romeo en Julia bij in het niet!! India is echt indrukwekkend nietwaar..de bevolking en alle schitterende dingen om te zien!! Wij zijn wel met olifant trouwens omhooggegaan, waren te lui om te lopen en we wilden persé op zo'n dikhuidig vriendinnetje zitten, Jaipur is mooi he, kun je dat voorstellen dat de vrouwen in de Palace of the Winds alleen het buitenleven konden bekijken door die openingen? Leuk toch Esther, dat ik precies weet waar je over hebt, omdat als ik het lees, er weer een beetje ben...alle kleuren en geuren (vooral die laatste!) weer makkelijk voor de geest kan halen! Met ál die prachtige dingen die je aldoor ziet, wordt jouw stage echt onvergetelijk en dat vind ik echt Superfantastisch voor je!!
    Ik hoop dat je weer bent opgeknapt na je voedselvergiftetging, dat gevaar zit in een heel klein hoekje hé??!
    Verder gaat hier alles zo zijn gangetje, Suzanne is met haar laatste co-schap bezig (Kinder) en gaat dan haar wetenschappelijke stage doen, ik geloof, onderzoek bij gynaecologie..Dan is ze klaar, nou ja klaar..dat wordt het vechten om een baan te krijgen en een opleidingsplekje, ze wil een jaar gynaecologie doen en als het haar bevalt (bevalt???) gaat ze daar mee door, anders gaat ze de huisartsenopleing doen! Mippies Dallas-avontuur stagneert een beetje, vanwege dat takke-visum, wat maar niet opschiet!! Half mei, zoals de planning was, haalt ze waarschijnlijk niet, maar ja, daar zal je wel zelf met Miriam over mailen..
    Nou lieverd, (Oh ja, mijn haar is geknipt in laagjes, dus geen vlechtjes meer, ach..) ik laat snel weer van me horen, succes met je stage en pas goed op jezelf,
    dikke kus van je adoptiemammieXX

  • 19 April 2005 - 18:36

    Carel EnTini:

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!

  • 19 April 2005 - 21:18

    Tante Petra:

    Esther van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik dacht de eerste te zijn maar dit is me lang niet gelukt, als ik het goed heb lig je nog lekker te slapen.
    Maar geniet van je verjaardag want die zul je waarschijnlijk niet vaker in India meemaken.
    Nog veel plezier de komende tijd. ps. dit is zo toch makkelijker als op closetpapier. De groetjes ook van Albert, Lian,Bas en Koen.

  • 19 April 2005 - 21:20

    Hee Schat Van Een Feestvarken!!:

    HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE 22E VERJAARDAG!!!!! Maak dr een hartstikke leuke dag van en dat feesten gaat wel lukken! Ik vier jou verjaardag in het feynoord-stadion als ik psv aan het aanmoedigen ben! Ik wacht op de volgende verhalen en foto's op je site, die vorige foto's waren zo ontzettend mooi.:D Het staat trouwens vast: ik ga dit jaar drie keer op vakantie: Schotland, Frankrijk en op kamp in de Ardenne! Bij jou ben je nu al jarig, maar hier duurt het nog een klein uurtje. Oja, we hebben een nieuwe (duitse paus)... oh, ik moet naar bed van ons mam (sorry!!) Ik denk aan je en ga lekker uit je dak hè, want je wordt maar één keer 22!! Ik hou van je, dikke kus, je susje Laura

  • 20 April 2005 - 03:53

    Martine:

    hey lieve es,
    wat een gave verhalen weer!! Ik weet helemaal wat je doormaakt...in china in de meest onmenselijke treinen aan de diaree en kotsen....fijn zo boven een squad dat je niet eens een wc kan noemen...maarrr je moet maar zo denken het overkomt iedereen die in azie zit...khoop dat je je weer wat beter voelt want vooral als het van vlees is kun je je heel lang heel beroerd voelen...(vandaar mijn vegetarische 2 maanden daar!) ik mis je meis!! kan niet wachten om alle mooie foto's te bekijken en alle avonturen te horen! dikke kus martine

  • 20 April 2005 - 06:23

    Martine:

    Lang zal ze leven...lang zal ze leven!!
    Lieve Esther, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, namens de gehele Reelicken-clan en oma Bosma uit Den Helder!!!Een hele bijzondere verjaardag omdat je aan de andere kant van de wereld zit! We hopen dat je een geweldige dag zult hebben!
    Heel veel dikke verjaardagsknuffelsXXXXX

  • 20 April 2005 - 06:52

    Stef:

    Hieperdepiep HOERA!!!! Van harte gefeliciteerd Esther met je verjaardag!!! Hopelijk ga je je een beetje jarig voelen! In ieder geval een hele fijne dag en een fijne tijd verder!
    veel liefs
    Stef

  • 20 April 2005 - 07:36

    Gerry En Willy, Luc En Eline:

    HARTELIJK GEFEICITEERD MET JE VERJAARDAG.
    Ik wist niet hoe ik dat moest schrijven in het Indiaas en heb dit op een site opgezocht waarna we enkele uren niet meer op de computer konden en ik nu nog niet weet hoe ik het moet schrijven. (gelukkig kon onze Luc de zaak weer snel herstellen)Vandaar in het gewoon nederlands mit un bitje boksmers. Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt en geniet nog van je feestwerkvakantietijd in India
    XXX groetjes van de Janszjes met de ZZ

  • 20 April 2005 - 08:48

    Sraar En Brigitte:

    Esther van Harte Gefeliciteerd met je
    22 ste verjaardag.
    en maak er n' kei mooi feest van wij hebben er al gister eentje op gedronken
    proost

  • 20 April 2005 - 11:18

    Kriszta!!:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria....!!!

    Heel erg gefeliciteerd meisje! Ik zal er eentje nemen vanavond op jou (ik bedoel een biertje natuurlijk, ..)

    Liefs Kriszta

  • 20 April 2005 - 14:26

    Karin Strijbosch:

    Hee Es!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Vandaag ben je toch echt jarig? Geniet er maar lekker van!!
    Fijn om te lezen dat je weekje met Tijn gezellig was! Veel plezier nog komende tijd!
    x
    Karin

  • 20 April 2005 - 14:42

    Bernadet:

    Hé Esther! Van harte gefeliciteerd met je 22e verjaardag! Ik wens je een hele fijne dag! Nog heel veel plezier in India! xxx Bernadet

  • 20 April 2005 - 16:29

    Silvère En Mijke:

    Hoi Esther. Proficiat met je 22e verjaardag!!
    We hebben van Tijn gehoord dat het heel gezellig is geweest!
    groetjes Silvèrè en Mijke

  • 20 April 2005 - 17:22

    Margriet & Cor:

    Esther, iedere week is het weer spannend om de avonturen van die week te lezen. Uit al je verhalen hebben we de indruk dat je het goed naar je zin hebt, vooral de weekende en de reisjes die je dan onderneemt volgen we wekelijks.
    Ik heb een feliciatieboodschap opgenomen voor je verjaardag, hiep, hiep, en zo. Ik weet alleen niet of ik met knippen en plakken deze boodschap bij je krijg. Laat ik het proberen. Lukt niet. Veel succes en plezier in je werk en in India.
    Kus van Margriet & Cor

  • 20 April 2005 - 19:00

    Ellen:

    hey es,
    proficiat met je verjaardag. heb je het goed gevierd? nog heel veel plezier!en ik wacht op je volgende verhaal...
    veel liefs ellen

  • 20 April 2005 - 21:20

    De Enige Echte Peettante Wilma En Peetoom Toon:

    Proficiat Esther met je 22ste verjaardag De armband ligt hier al klaar voor jou. Ik heb vanmiddag gebeld naar jou, maar helaas kreeg ik te horen dat de lijn bezet was,binnenkort probeer ik het dus opnieuw. De brief van Opa en Oma is ook aangekomen, dan kun jij ook nog een beetje meegenieten van het mooie feest, want je hebt op de 9
    april toch best moeilijk gehad dat jij niet bij ons kon zijn,maar die brief maakt het toch een beetje goed
    Tot bel Groetjes

  • 21 April 2005 - 19:46

    Anneke:

    Nog gefeliciteerd!!!!

    Ik had me zo voorgenomen je vandaag te bellen, nog voor je verjaardag, want ik dacht de 20ste zullen al wel heel veel mensen bellen. Maar ja ik weet niet hoe het met het tijdverschil zit dus ik kijk hier ff is het nu bij jou gewoon 2.07u. Ja dan kan ik dus niet bellen.

    Ik ga morgen naar Sittard voor mijn egeltje en ben om vier of vijf uur thuis. Ik zal ff kijken of ik dan kan bellen, dan is het bij jou volgens mij negen of tien uur, dat kan wel. Nou maar hopen dat ik er dan aan denk, ik ben al zo goed in die dingen zoals je weet.
    Ik denk natuurlijk wel aan je maar meestal net niet op een moment dat ik ook kan bellen. Nou ja het zal wel goed komen. Ik ga mijn best doen.

    Dikke kussen,
    Liefs An

  • 21 April 2005 - 19:52

    Oma:

    Gisteren heb ik je telefonisch al gefeliciteerd en een fijne verjaardag gewenst met de mensen en kinderen daar. Ik was blij je stem weer eens te horen. Ik wilde je nog meer vertellen. Wij hebben een mooi feest gehad bij Opa en Oma Pouwels.
    Gisteren ben ik met Margriet ee n dagje wezen winkelen en ben ook geslaagd.
    Je zult wel een fijne week hebben gehad met Tijn.
    We vinden dat het nog lang duurt eerdat we je weer zien, alhoewel het al aftelt.
    Wij maken het nog goed. Nu eindig ik met heel veel liefs en kusjes van Opa en Oma Thijssen.

  • 23 April 2005 - 14:14

    Robert & Meraud:

    Ben ik nog te laat met feliciteren!!! Alsnog van harte! Je vaders verjaardag heb ik video staan. Als je terug bent zul je het wel zien.
    Leuk verhaal weer, groeten R&M.

  • 24 April 2005 - 15:18

    Auke:

    Hey Esther,

    Ik heb weer eens even een kijkje genomen op je site en je verhalen klinken echt supervet!! Echt heel anders dan in het doodgewone Nederland.. zou best wel met je willen ruilen!! Nog heel veel plezier en alsnog gefeliciteerd met je verjaardag (.. keek vandaag op de kalender en realiseerde me toen dat het al een paar dagen geleden is).

    Groetjes Auke

  • 26 April 2005 - 03:50

    Martine:

    hey lieve es,
    hier weer een kort berichtje van het australische front! wilde gewoon even zeggen dat ik jullie mis nu ik hier lekker aant zwembad in de zon zit....soms wil je gewoon weer een mobiel hebben met iedereen onder belbereik...anyway laat ff weten welk tijdstip ik je het best kan bellen en onder welk vast nummer want wil je nu echt welles spreken!! dikke kus

  • 26 April 2005 - 13:21

    Kim:

    He Es,
    leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! Het stuk in Pro-Magazine van je was ook interessant. Bedankt voor de succes wensen voor het symposium. Het is allemaal prima verlopen (beetje lage opkomst, maar dat was alles). Hopelijk is de voedselvergiftiging allang weer over!
    Groetjes Kim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chandigarh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Ineens weer thuis

08 Januari 2007

De Grote Reis!!!

18 December 2006

Fietsend door Hangzhou

06 December 2006

Lekkende gasflessen & vreemde sinterklaasgedichten

28 November 2006

♫ Big Big City ♫ SHANGHAI!
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 46693

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: