Verjaardag & Shimla - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu Verjaardag & Shimla - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu

Verjaardag & Shimla

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 April 2005 | India, Chandigarh

Hee allemaal!

Ontzettend bedankt voor alle lieve kaartjes, mailtjes en telefoontjes voor mijn verjaardag! Ben echt dubbel verwend, want ook hier is goed voor me gezorgd! Op mijn verjaardag moest ik ‘s morgens al vroeg (half acht..) een awareness-praatje houden op een school. We kregen naderhand een rondleiding door de school, echt super, al die kleine kids in uniformpjes, die in een soort polonaise naar de welkomstcermonie gingen!
Na ons kopje chai werden Julia (Braziliaanse trainee die sinds begin april ook voor Sahayta werkt) en ik door de vrijwilligster die ons begeleidde, meegenomen naar Chandigarh Golf Club. Daar werden we getrakteerd op dosa (Zuid-Indiaas gevuld brood), als soort van ontbijt. Later ook op m’n werk cadeautjes gekregen. Het grootste cadeua was toch wel dat Ultimate Hengelsport het transport van het speelgoed dat mijn basisschool gaat verzamelen, gaat sponsoren!! Jeuj!
Die middag super verwend met taart en koffie in het koffiehuisje. ‘s Avonds had ik voor mijn oude en nieuwe huisgenootjes Nederlandse pasta gekookt, met hulp van de Honig-pakjes die Tijn mee had gebracht. En weer werd ik verwend, met Belgische chocolade, een leuk truitje, oorbellen en heel veel lieve woorden!
De volgende dag heb ik samen met Koen (NL) en Kevin (Duitsland) mijn feestje gehouden. Een superfeestje, waarbij we nog eens overladen werden met chocoladetaarten en cadeaus. De dag erna was ik vrij (eindelijk uitslapen!) en werd ik ook nog eens meegenomen naar een restaurant door Preet, die mijn feestje gemist had, maar me nu wel wist te trakteren op Haagse hopjes, haha.

Het is inmiddels al weer even geleden, maar in het weekend voor mijn verjaardag ben ik ook naar Shimla geweest. Shimla was in de tijd van de Britse kolonisatie de “zomerhoofdstad” van India, omdat Delhi hen te warm werd. Shimla is dus een vrij Westers dorpje geworden in de Himalaya. Je mag er bijvoorbeeld niet op straat piesen en spugen, wat voor Indiers toch een hele opgave is.
Zaterdagnacht vertrokken we naar het busstation. Geen autorickshaw te bekennen, dus moesten we wat cyclerickshaw drivers wakker maken om ons naar sector 17 te brengen… Die liggen hier gewoon langs de weg te slapen.
Anyway, vanuit Kafka zijn we met een superschattig mini-treintje naar Shimla gereden. Misschien wel het mooiste deel van de trip: super uitzichten! En dat onder het genot van een heel Engels aandoend ontbijtje, lekker!
Aangekomen moesten we een behoorlijke klim maken voordat we de YMCA jeugdherberg bereikten. We werden gewaarschuwd om geen kleding uit het raam te drogen te hangen, en niets op de vensterbank te zetten, want: Shimla heeft een brutale apen probleem… Op onze weg naar het museum kwam met name Libby in aanvaring met een aap. Haar pakje drinken was schijnbaar zo interessant dat er een aap vrij agressief op af vloog. Echt even schrikken! De rest van het weekend hadden we dus vaak wat stenen in onze handen, voor het geval dat…
Het museum was super, met name omdat Vijay (Indier, Aiesecer) onze rondleiding verzorgde. Heel wat Hindu-verhalen gehoord dus. In het museum lag zelfs een brief van Gandhi aan Hitler, met het vriendelijk verzoek zijn oorlogsplannen niet door te zetten, maar vreedzaam aan een oplossing te werken!
Die middag ook de Viceroy’s lodge bezocht, een gigantisch landhuis.
Supermoe en verzadigd na eindelijk weer een keertje pizza (jeuj!!) rolden we die nacht ons bedje in. ’s Morgens bleek het volgende slachtoffer van voedselvergiftiging te zijn gevallen… Linda had de hele nacht doorgebracht op de wc..
Na ons ontbijt hebben we de klim gemaakt naar de Monkey-tempel. Zoals de naam al doet vermoeden stikte het daar van de apen. Eindelijk boven aangekomen (ik was gelukkig niet de enige met een beroerde conditie..) hebben we de tempel bekeken, die speciaal dient om de apengod te eren. Daarna heerlijk gelunched. De tempel verstrekte lunch, en hoewel de weinige andere buitenlanders het niet aandurfden (there is nothing like a free lunch = zouden Nederlanders kunnen zijn!), hebben wij lekker gegeten. Op de grond, rijst, dahl en curry eten met je handen: India bij uitstek, super!
Na ons bezoek aan de tempel gingen de meeste mensen weer naar huis. Rafael en ik zijn de middag nog blijven hangen, om nog een pizzaatje te eten, en om het bazaartje te verkennen. Te grappige souvenirtjes gespot… Sleutelhangers met “forget me not”….
Uiteindelijk zijn we ook maar terug naar Chandigarh gegaan, en wel in een fijne local bus. Ivm de kerel die recht voor me uit het raampje aan het kotsen was, hebben we ons raampje maar dicht gehouden….

Kus,
Esther

  • 29 April 2005 - 11:23

    Eefje:

    Hey eshther, ben ik een keer de eerste. Vanavond gaan we steengrillen bij Mijke voor de verjaardagen. Daarna komen jullie pap en mam bij ons langs. Ik ben nu begonnen met stage lopen en het is kei leuk. Volgende week gaan we naar Rome toe, dus het gaat hier kei goed. Net als daar gelukkig

  • 30 April 2005 - 16:43

    Han:

    Ha die Esther
    Ondertussen hebben we het steengrillen en het bezoek van je ouders al weer achter de rug. Morgen viert Tijn zijn verjaardag. Hij is naar de kapper geweest. Tegen de tijd dat jij hem ziet is het wel weer aangegroeid denk ik.De foto's van Tijn van jullie samen in India zijn inmiddels afgedrukt.Mooi, maar vooral ook leuk! We beginnen wel een beetje af te tellen hoor. Nou meid, geniet er nog van en tot gauw.
    Groetjes Han

  • 01 Mei 2005 - 11:39

    Pap En Mam:

    Vanmorgen naar vliegveld Niederrhein geweest voor Schotland.
    Vlucht van 12.30 was uitgesteld naar 17.20 uur. Balen !
    Maar ja, tis Ryaniar hè.
    Dus maar weer effe naar huis.Kunnen we hier nog van de mooie dag (±27gr)genieten ! En straks maar weer opnieuw naar het vliegveld.
    xx
    Mam en Pap

  • 02 Mei 2005 - 08:13

    Lonneke:

    Hoi Es! Leuk he jarig zijn in het buitenland!!! In ieder geval heb je een leuke dag gehad!! En een kaartje hoort er natuurlijk bij en in het verre India is dat altijd leuk!!! Geniet nog daar en ik zal je van de week ook nog ff gewoon mailen!!
    Liefs Lon

  • 11 Mei 2005 - 09:05

    Stef:

    Hee Esther, alles nog goed en wel daar in India? Hier gaat alles weer verder, Sophie heeft ons 'nest' verlaten, helaas. Er komt (na het houden van 2 kijkavonden omdat er geen interesse was) waarschijnlijk een nieuw meisje in, Sjors. Ik heb haar nog niet gezien.
    Verder alles zijn gangetje, en bij jou??

    veel liefs en tot snel weer!

  • 11 Mei 2005 - 11:22

    Martine:

    moest gewoon even aan je denken....missss u

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chandigarh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Ineens weer thuis

08 Januari 2007

De Grote Reis!!!

18 December 2006

Fietsend door Hangzhou

06 December 2006

Lekkende gasflessen & vreemde sinterklaasgedichten

28 November 2006

♫ Big Big City ♫ SHANGHAI!
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 46687

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: