Amritsar - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu Amritsar - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu

Amritsar

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 April 2005 | India, Chandigarh

Hee lieve allemaal!

't Is weer even geleden, maar hier dan toch weer een berichtje uit het warme India ('t is hier nu zeker 30 graden!). De afgelopen weken is er weer veel gebeurd, leuk en zwaar minder leuke dingen (op het thuisfront). Het is echt heel moeilijk als je het gevoel hebt er niet te kunnen zijn terwijl mensen je nodig hebben..

Maar goed, ik zal jullie toch even op de hoogte houden van mijn laatste belevenissen. In het laatste weekend van maart hebben we hier Holi gevierd. Gooien met kleurenpoeder en water! Iemand hier definieerde India als het land waar de kinderen gewonnen hebben, en dat is deze dag wederom bewezen. Je zag zelfs ouwe kerels onder de zooi... (daarnaast smakken, boeren en rochelen ze hier aan tafel, laten ze gerust een scheet in de woonkamer, en eet iedereen met z'n handen..). Goed, leuke dag gehad, en daarna vooral heel lang onder de douche gestaan.. De volgende dag naar een donkere club gegaan, en dat was maar goed, want ik was nog steeds roze!

Afgelopen weekend ben ik met Koen (NL) en Rafael (Brasil, lalalalala) naar Amritsar geweest. Na een kort nachtje, ivm met een goed feestje van Tatsuya en Johanna, 's morgens de bus gepakt naar de stad van de gouden tempel.
Daar aangekomen zo'n beetje meteen in de riksja gestapt naar de Pakistaanse grens. Vlakbij Amritsar is namelijk één van de weinige grensovergangen, en met het openen en sluiten van de poorten gaat een hele ceremonie gepaard. Goed uitgerust met popcorn en cola zaten we op de tribune, tussen echt enorm veel mensen. Al snel ging iedereen staan en joelen. De twee kleine kids achter ons zagen dus niets meer, en dat is waarom ik even later een meisje op m'n schouders had, en Rafael het jongetje droeg. Gelachen om de choreografie van de grenswachten, en ons verbaasd over de aantrekkingskracht van mensen die met vlaggen rennen.. Na de ceremonie waren wij de belangrijkste attractie! Er komen maar weinig toeristen in Amritsar, dus 3 blanke mensen tegelijk was DE kans om foto's te nemen. We voelden ons echt filmsterren, iedereen staart, roept en wil met je op de foto..
Teruggekomen lekker Indiaas gegeten, met ijs toe! En daarna op ons dakterras genoten van een heldere sterrenhemel en een goed gesprek.

De volgende morgen wilden we vroeg opstaan om de gouden tempel bij zonsopgang te kunnen zien. Aangezien ik mijn gsm vergeten was (sorry daarvoor), moesten we het doen met het mini-alarmpje of Rafael's horloge. Ik dacht dat ik daar wel wakker van zou worden. Schijnbaar maakte ik me in m'n slaap toch iets te ongerust hierover… Toen ik wakker werd was ik er van overtuigd dat het al 6 uur was, dus snel douchen! Toen ik uit de donkere douche kwam (powercut, joepie) wist Rafael me te vertellen dat het toch echt pas 3 uur 's nachts was... Vervolgens trouwens wel door het alarm heengeslapen :)
Om half negen waren we dan toch (getooid met hoofddoekjes) bij de gouden tempel, echt SUPERMOOI. Genoten van het sfeertje, en braakneigingen gekregen toen ik zag dat mensen dronken van het water waar iedereen z'n voeten in waste (iehhh)
Daarna naar een park en een museum geweest, waar wij wederom de belangrijkste attractie waren (niet te geloven hoe snel je daar moe van wordt!).
's Middags nog naar een hindu-tempel, en dat was echt heel gaaf. We moesten door smalle gangetjes heen, soms zelfs gedwongen kruipend, en door water baggerend. Maar echt heel cool! Allemaal beelden, en wat is dat vredelievend, allemaal zingende mensen!

Met m'n werk gaat het verder ook erg goed momenteel. De bakelgeert (mijn basisschool) heeft dankzij Heidi (thanks!!) toegezegd speelgoed te verzamelen voor de jonge kankerpatiëntjes. Werk aan de winkel dus, want de verscheping moet natuurlijk gesponsord worden!
Verder heb ik het super naar m'n zin in m'n nieuwe huisje, en dit tot slot, is m'n nieuwe adres:

Esther Thijssen
#134, Sector 36-A
Chandigarh
India

Volgende week met Tijn naar de Taj Mahal!!!
Kus!
Esther

  • 06 April 2005 - 17:33

    Han:

    Lieve Esther
    Gelukkig weer een berichtje. We hebben net je moeder aan de lijn gehad die ons vertelde waarom dit wat langer geduurd had. De rugzak en kleren van Tijn liggen klaar. Nog even.... Als je dit leest is hij er misschien al. We bellen snel weer een keer. Groetjes en kusjes van ons allemaal en een fijne week volgende week

  • 07 April 2005 - 13:53

    Rob Wingens:

    Hey Esther!

    Ik surf nog steeds regelmatig naar je site om al je belevenissen te lezen. We zullen je missen op het huisfeest. Hou je taai in India en geniet van je tijd samen met Tijn.

    Groetjes, Rob.

  • 11 April 2005 - 07:17

    Gerry En Willy:

    Ha Esther
    Het bericht omtrent het Holi feest en de invulling ervan komt te laat om nog te kunnen gebruiken bij iemand die 50 wordt want anders had ik dit een heel orgineel gebruik gevonden(haha)
    Wat leuk om weer iets van je te lezen maar voooral ook de foto's zijn mooi. (De inrichting van je kamer overtreft de verwachtingen.) Vooral de gouden tempel lijkt mij machtig. Geniet nu maar van je weekje met Tijn en wij verheugen ons op je volgende berichten. Groetjes Gerry

  • 11 April 2005 - 11:20

    Krista:

    Hey Esther,
    Weer een superverhaal zeg! Ik heb zojuist jouw emailtje doorgestuurd aan mijn familie (beetje laat, maar goed). Ik heb er nog een heel epistel aan toegevoegd hoe jij mensenlevens aan het redden bent, etc. Dus ik verwacht er een heleboel van! Nou meiske, blijf vooral doorgaan met je goede werk. Veel plezier met Tijn (volgens mij is die er nu) en ik spreek je snel!

    Liefs Krista

  • 13 April 2005 - 20:37

    Lonneke En Michiel:

    Hoi Es,
    Ik ben nog steeds stik jaloers, al die ontzettend mooie dingen die je beschrijft, het klinkt allemaal geweldig, een super mooie tijd hoop ik!!
    Net als alle anderen die al gereageerd hebben, veel plezier met Tijn daar in India en ik hoor het wel weer hoe het je verder vergaat daar!!

    Liefs Lon en ook van Michiel natuurlijk!

  • 14 April 2005 - 11:57

    Preet:

    hey.. just searchin on google for n found ur website.. seriously.. it's too kool.. i can't understand dutch but still recognized words like amritsar n the names of the trainees as well.. kool.. hey the pic too...
    so where r u now.. how's ur trip goin... hmmmm...
    c u soon
    take care
    Groetjes
    preet (small one)

  • 14 April 2005 - 11:57

    Preet:

    hey.. just searchin on google for n found ur website.. seriously.. it's too kool.. i can't understand dutch but still recognized words like amritsar n the names of the trainees as well.. kool.. hey the pic too...
    so where r u now.. how's ur trip goin... hmmmm...
    c u soon
    take care
    Groetjes
    preet (small one)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chandigarh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Ineens weer thuis

08 Januari 2007

De Grote Reis!!!

18 December 2006

Fietsend door Hangzhou

06 December 2006

Lekkende gasflessen & vreemde sinterklaasgedichten

28 November 2006

♫ Big Big City ♫ SHANGHAI!
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 46691

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: