His Holiness the Dalai Lama!! - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu His Holiness the Dalai Lama!! - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu

His Holiness the Dalai Lama!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Maart 2005 | India, Chandigarh

Hee allemaal!

Ook dit weekend ben ik er weer op uit geweest, en wel naar Dharamsala, in de Himalaya. Dharamsala, of eigenlijk Mc Leod Ganj, is de plaats waar de Dalai Lama huist, nadat hij Tibet heeft moeten ontvluchten. Onze missie was dus ook: de Dalai Lama zien.
Ondanks al onze inspanningen vantevoren, gingen we op de goede gok naar Dharamsala. Bustickets konden we niet vantevoren krijgen, het was niet gelukt een hotel te boeken, en ondanks vele pogingen had ik het office van de Dalai Lama niet kunnen bereiken.
Om 0.30, zaterdagmorgen, konden we gelukkig toch met de bus mee. De bus was niet heel gammel, maar vanwege de vele gaten in de weg heb ik nauwelijks geslapen. En dat terwijl ik doodmoe was na twee nachten bijna zonder slaap, die feestjes hier zijn echt gezellig...
Goed, we moesten omrijden, vanwege een boom die de weg blokkeerde, en even later moesten we wisselen van bus, want de onze hield er plots mee op. Na nog een wissel naar een kleinere bus kwamen we in Mc Leod Ganj aan, waar het een beetje miezerde... Een hotel hadden we met wat hulp zo gevonden. Voor 100 rupee (2 euro) per kamer, maar wel met een ijskoude douche die we moesten delen met de hele verdieping... 't is was maar voor een weekendje :)
Na het ontbijt deden Karlijn en Koen wat navraag, om te kijken of de Dalai Lama in town was, en of we hem konden zien. En dat was 'ie! Om zijn teaching class bij te wonen moesten we alleen wel boeddhist worden. Hiervoor hebben we een pasje laten maken bij het security office. Twee uur later zaten we (helaas zonder fototoestel) tussen de monniken naar de teaching van de 14e Dalai Lama te luisteren!! Supervredig sfeertje, en 't was heel bijzonder om de Dalai Lama te horen lachen. Ondanks onze radiootjes konden we de vertaling van zijn teaching niet ontvangen, dus helaas begrepen we er niets van. Maar 't feit dat we hem echt gezien hebben, toen hij de tempel verliet... wauw.. dat was zoo gaaf.
Nog vrij overdonderd ben ik daarna met een paar andere trainees de omgeving gaan verkennen. Een wandeling gemaakt die ons naar een waterval leidde. Die nacht heerlijk geslapen, en de volgende dag opgestaan voor een wandeling door de bergen. Weer mooie plaatjes gezien, geitjes gevoerd, en roofvogels bewonderd. In de middag kwamen we terug, en na de lunch ben ik met Baris (Duitse huisgenoot) naar een museum geweest, dat meer info gaf over de kwestie Tibet-China. Heel interessant en indrukwekkend.
Daarna met Libby (Nieuw-Zeeland), Stephan (Duitsland) en Baris naar het Dalai Lama residence geweest. Weer veel boeddhistische vlaggen, muziekcilinders en veel monniken natuurlijk. En... aapjes!
Die avond hebben we gegeten in het kleinste restaurant ever. Een keetje met 1 tafel, waar we mooi met z'n zessen in konden. De mixed vegetabels waren op nadat 3 mensen dat besteld hadden, dus 't werd Dal Makhani of anders niets. Prima! Daarna nog wel lekker chocoladetaart gegeten in het hotel, want echt veel had ik nog niet gehad...

Goed, ben inmiddels weer thuis, en aan het werk geweest vandaag (ja, ik werk ook nog). Vanavond komt er een nieuw Italiaans meisje, dat bij ons komt wonen. Alleen... ik ga deze week waarschijnlijk verhuizen. We zitten op het moment met 3 Dutchies in 1 huis, en in een ander huis wordt het druk met Brazilianen. Vandaar dat ik besloten heb te verhuizen, zodat we allemaal volop van onze international experience kunnen genieten. Mijn adres zal ik dan snel doorgeven!

Kus!
Esther

  • 22 Maart 2005 - 16:25

    Han:

    Hoi Esther
    Weer erg leuk om iets te lezen over je belevenissen.
    Ik wil graag een (nieuw) adres van je, of heeft Eefje dat al? Gelukkig wordt het weer hier ook wat beter en hoeven we daar niet meer jaloers op te zijn.
    Heel veel groetjes van ons allemaal
    Han

  • 22 Maart 2005 - 20:34

    Tante Wilma:

    Wat ben jij avontuurlijk aangelegd van wie zou jij dat hebben. Ik vind deze site echt tof,wij lezen en kijken deze site heel vaak dus blijf sturen.Met ons gaat het goed. groetjes en en een dikke kus

  • 23 Maart 2005 - 18:35

    Sophie:

    Hey Esther!!
    Het heeft even geduurd, heb allerlei adressen geprobeerd maar uiteindelijk heb ik je website gevonden!! Heb gelijk al je verhalen kunnen lezen en het klinkt allemaal echt super indrukwekkend!! Je site staat nu bij mijn favoriten, dus ik zal je verhalen nu op tijd lezen! Veel plezier nog daar en geniet ervan!!! Heel veel liefs

  • 23 Maart 2005 - 21:23

    David:

    Hee Esther, je bent nu dus officieel Boeddhist als ik het goed heb? Hmmm dat wordt dus geen kerstmis meer voor jou!

    Enne, je weet toch wat ze over de Brazilianen zeggen he ;-)!!

    Groeten!!

    David

  • 24 Maart 2005 - 06:34

    Lonneke:

    Wat klinkt het toch allemaal super gaaf zeg!! Ik zou zo echt met je willen ruilen!! Stuur maar snel je nieuwe adres rond dan kan ik je eens een kaartje sturen!!!! Geniet er van daar!!
    Liefs Lon

  • 24 Maart 2005 - 20:32

    Jolanda:

    WOW! Echt super gaaf allemaal! Je zou zo in Seven Years in Tibet met Brad kunnen! ;)
    Kijk alweer uit naar je volgende verhaal!
    xxxJolanda.

  • 26 Maart 2005 - 05:15

    Martine:

    hey lieve es,
    klinkt zo gaaf allemaal!! ik vlieg strakjes naar australie!! hee ik kan nergens op je site je adres vinden...zal vast aan mij liggen maar kun je die ff mailen!! kun je al mn liefdesbrieven ontvangen!! heeele dikke knuffel!!

  • 30 Maart 2005 - 07:20

    Paul:

    Hoi Esther,

    Het is echt onwerkelijk volgens mij, elke keer weer feesten en uitstapjes, en dan daarna weer een week aan de slag. Klaar voor het volgende weekend met belevenissen...
    Hopelijk is het werk ook nog tseeds leuk en ga je je international experience verrijken met wat Braziliaanse gewoontes! Ik ben benieuwd wat dat gaat inhouden... ;)

    Veel plezier nog en tot mails!

  • 30 Maart 2005 - 07:20

    Paul:

    Hoi Esther,

    Het is echt onwerkelijk volgens mij, elke keer weer feesten en uitstapjes, en dan daarna weer een week aan de slag. Klaar voor het volgende weekend met belevenissen...
    Hopelijk is het werk ook nog tseeds leuk en ga je je international experience verrijken met wat Braziliaanse gewoontes! Ik ben benieuwd wat dat gaat inhouden... ;)

    Veel plezier nog en tot mails!

  • 01 April 2005 - 04:03

    Martine:

    hey lieve es,
    heb eigenlijk niet zoveel te melden, gewoon een berichtje om even gedag te zeggen!! en we gaan zekers lekker terassen!!!
    dikke knuffel

  • 06 April 2005 - 11:19

    René Keijsers:

    Wah Esther wat een tijd voor je daar in het verre mooie india, ik wil je niet teleur stellen maar er komt ook een einde aan kom je dan weer de zomer ons versterken of heb je wat anders latt je dit even aan ons weten Ingrid en René info@tvertrek.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chandigarh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Ineens weer thuis

08 Januari 2007

De Grote Reis!!!

18 December 2006

Fietsend door Hangzhou

06 December 2006

Lekkende gasflessen & vreemde sinterklaasgedichten

28 November 2006

♫ Big Big City ♫ SHANGHAI!
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 46693

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: