The Delhi Experience - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu The Delhi Experience - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu

The Delhi Experience

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Maart 2005 | India, Chandigarh

Hee lieve allemaal,

Na een ontzettend zware week ben ik afgelopen weekend met enkele trainees naar Delhi geweest. Zaterdagmorgen om half vijf opgestaan, om om 5.30 richting het busstation te gaan. Met een lokale bus ('t was maar een kleine 5 uur rijden) naar de hoofdstad van India. Rond het middaguur, na een tour door Delhi per riksja, omdat onze drivers het New Delhi Railway Station niet konden vinden, kwamen we aan in het hotel waar ik eerder al de nacht doorgebracht had. Heerlijk op het dakterras gebruncht, en toen zijn we de stad ingegaan. De andere meiden gingen winkelen, ik ben met de jongens meegegaan op sightseeing toer. Ik voelde me echt heel veilig!!
Zaterdag hebben we Old Delhi bezocht, met het Red Fort en de grooste moskee van India. Allebei super, maar vooral in die moskee hing zo'n vredig sfeertje. Lekker op je blote voetjes kijken hoe de zon langzaam achter de koepels verdwijnt... Wat een zonde dat we geen foto's mochten maken.

's Avonds lekker gegeten, en daarna biertjes gedronken op een dakterras van een ander hotel. Daar kwam een Kashmiri ons verzekeren dat het helemaal geen probleem is om Kashmir (grensgebied Pakistan/India) te bezoeken. Hardstikke veilig. Twee minuten later vertelde die wel even dat er superveel soldaten rondliepen. Kashmir is bij deze definitief uit mijn reisplannen gestreept!

Na een nacht met z'n drietjes in een 2 persoonsbed (ja, India is goedkoop, maar als het nog goedkoper kan zullen we het niet laten), zijn we naar de India Gate gegaan. Het symbool voor het vrije India. Hier lekker rondgelopen, en genoten van de relaxte sfeer, zo midden in het drukke Delhi.
Daarna hebben we een graftombe bezocht die de voorloper is van de Taj Mahal. Ik was al ontzettend onder de indruk van deze, dus ben benieuwd hoe mijn Taj Mahal experience wordt!
Na een lunch in een drukke buurt, even langs een kleine moskee gegaan. Ik werd zwaar buitengesloten, want mocht als enige niet naar binnen... Idd, omdat ik een vrouw ben.
Vervolgens naar de Bahai Tempel, de Lotus. Wederom een supervredige sfeer daarbinnen. Zo vredig dat Patrick en Rafael in slaap vielen op de bankjes.

Merk ook dat ik al echt beter gewend ben aan het Indiase leventje. Miste het Indiase eten al nadat ik 1 dagje Westers & Thais gegeten heb. Keek totaal niet meer op van de drukte, maar heb er echt van genoten. Hoe ongelooflijk is het dat je de kadavers van geiten ziet hangen in een slagerij, terwijl daaronder vrolijk twee geitjes liggen te slapen... Incredible India. Ben zelfs goed geworden in het negeren van de kinderen die meteen naar je toe rennen omdat je blank bent. Al die handjes die aan je broek trekken....

Goed, weer een lang verhaal... Zal snel proberen nog wat foto's op de site te zetten. Maar moet nu echt aan het werk!!

Dikke kus,
Esther

  • 14 Maart 2005 - 15:26

    Chantal:

    Ik kom regelmatig ff kijken of je een nieuw bericht hebt gepost, erg leuk dit. Heb je al een adres waar we post heen kunnen sturen?
    Liefs,
    Chantal

  • 14 Maart 2005 - 17:02

    Han:

    Hoi Esther
    Na ongeveer 3 of 4 keer per dag kijken eindelijk weer en berichtje van jou. Je ziet wel we denken erg veel aan je. Gelukkig heb je naast je werk ook tijd om veel leuke dingen te doen. Er zijn mensen jaloers op je.
    Heel veel groetjes en tot het volgende berichtje
    Kus Han.
    P.S. Ik wil ook graag je postadres!

  • 14 Maart 2005 - 18:06

    Astrid:

    Lieve Es,
    Fijn weer ff een berichtje van je te lezen. En helemaal fijn dat je dit weekend een bezoekje aan Delhi hebt gebracht... Tot snel meissie!
    Dikke kus en knuffel

  • 15 Maart 2005 - 16:48

    Eefje:

    Hey esther, als je nog maar terug wilt naar Nederland! Ondertussen hoeven wij trouwens niet meer de mutsen op, want het wordt deze week ineens heel goed weer! We wachten weer op een nieuw berichtje... veel plezier nog.. geniet er van, werk je ook nog ooit, of doe je alleen maar leuke dingen?
    Groetjes Eefje

  • 15 Maart 2005 - 16:54

    Pleun:

    He Esther,
    Wat een leuk verhaal weer! Ik ben blij dat je naast je werk daar ook een hoop leuke dingen hebt te doen!
    Grappig dat je met zijn drietjes in een 2 persoonsbed hebt geslapen. Wij hebben in de VS een soortgelijke actie uitgehaald, alleen dan met zijn vijven in twee 2 persoonsbedden. We blijven toch Nederlanders he ;)
    Heel veel plezier maar weer!
    Liefs, Pleun

  • 16 Maart 2005 - 11:55

    Paul:

    Hoi Esther,

    Klinkt als een prachtig weekend! Het is hier ondertussen 18 graden, dus ik ben ondertussen iets minder jaloers op het klimaat daar... ;)

    Groetjes,

    Paul

  • 16 Maart 2005 - 17:35

    Robert Thijssen:

    Dag Esther, erg leuk te lezen wat je allemaal hebt gezien en gedaan. De geuren en kleuren van India komen bij Meraud en ik weer allemaal boven als ik dit lees. Zo te lezen heb je nog Delhi Belly (zware diarree) gehad. Tip: neem een zonnebril mee naar de Taj Mahal want anders wordt je sneeuwblind van het glanzende witte marmer. En als ik je dan nog een tip mag geven. Inderdaad niet naar Kashmir maar naar Rajasthan. Daar krijg je dat 1000 en 1 nacht gevoel. We blijven je volgen! Groeten Robert & Meraud

  • 17 Maart 2005 - 08:01

    Martine:

    Hé lieverd, lekker chaotisch hé, Delhi..Die plaatsen waar jij bent geweest, heb ik ook allemaal gezien, geweldig!Sommige mensen vinden het chaotische gedoe van die stad een doffe ellende, maar ik vond het er heerlijk.Ben je nou ook nog naar het Ghandi-memorial geweest?? Hoe vond het trouwens om in een riksja te rijden..met gevaar voor eigen leven??
    Wacht maar af áls je de Taj Mahal ziet, dan loopt het kippevel over je rug, dat kan ik je alvast beloven!!
    Verder gaat hier alles zijn gangetje, ik heb nog wel met je mam een half uur aan de lijn gehangen en we hebben lekker zitten "ouwehoeren".
    Zorg goed voor jezelf en hoor snel weer van je..
    Kus Martine

  • 20 Maart 2005 - 16:17

    Erik:

    He Esther,
    Bedankt voor je kaartje. Niet teveel wennen daar hoor. Jammer dat je Kashmiri laat liggen. Maar ja, r blijft nog genoeg over. Groetjes+k laat snel weer wat v me horen. Toedels

  • 22 Maart 2005 - 05:49

    Karlijn:

    Hoi Esther, leuk te lezen hoe jij India ervaart! En ja, Delhi is een land op zich! Ben benieuwd hoe jij Dharamsala beschrijft! Ik zie je zo thuis! liefs, Karlijn

  • 22 Maart 2005 - 12:06

    Karin:

    Hee Esther!
    Ik heb eindelijk ook je site ontdekt. Super zeg, wat je allemaal meemaakt! Vanaf nu ga ik het allemaal goed bij houden. Heel veel succes nog daar heel ver weg!
    -X- Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chandigarh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Ineens weer thuis

08 Januari 2007

De Grote Reis!!!

18 December 2006

Fietsend door Hangzhou

06 December 2006

Lekkende gasflessen & vreemde sinterklaasgedichten

28 November 2006

♫ Big Big City ♫ SHANGHAI!
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 46694

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: