Sightseeing in Nanjing! - Reisverslag uit Nanjing, China van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu Sightseeing in Nanjing! - Reisverslag uit Nanjing, China van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu

Sightseeing in Nanjing!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Oktober 2006 | China, Nanjing

Hee allemaal!

Even een update na een geweldige week in Nanjing! ‘t Kotsen is bij 1 keer gebleven, en we hebben ook goede hoop eind deze week in een appartement te zitten, dus ‘no worries’.
Afgelopen week al hard gewerkt en veel over de business geleerd, dus in het weekend was het tijd voor ontspanning!

Vrijdagavond hebben we het er meteen van genomen. Eerst gingen we met Jennifer, een Amerikaanse die al 6 jaar in China woont en vloeiend Chinees spreekt (errug handig!), naar een Koreaans restaurant. Niet dat we het Chinese eten al beu waren hoor! Daarna liepen we door het zuidelijke winkelcentrum, wat vol hing met neonlichten en waar de muziek in winkels uit de boxen knalt. Chinezen zijn echt dol op neon, dus zo gauw het donker wordt flikkert het overal. In de massagesalon waar we later voet binnen zetten was het een stuk rustiger. Twee (!) uur lang zijn we heerlijk verwend met een voetmassage, waarna ze ook de rest van ons lijf nog even onder handen namen. Tot slot kregen we een gemberpapje op onze knieen gesmeerd, dat warm werd gemaakt met warme handdoeken en zo’n hot-stone zakje. Goed voor de Feng-sui, je knieen worden er helemaal warm van!

Zaterdag werden we door Mister Du meegenomen op sight-seeing tour door Nanjing. Mister Du is gepensioneerd, maar werkt nog steeds voor DSM op de HR afdeling, dat is pas liefde voor je werk! Als gastheer wilde hij ook alles betalen, reden voor ons om ons een beetje schuldig te voelen, dus hebben we ‘m maar getrakteerd op een ritje waterfietsen, al stond het niet echt in verhouding.. Met Mister Du hebben we de City-wall bezocht, en de bijbehorende gate. Nanjing is 2 keer de hoofdstad van China geweest, en kent dus vrij veel historische monumenten. De stadsmuur is de langste ter wereld, zo’n 33 km. Veel hiervan is niet meer intact, maar enkele stukken dus nog wel. Ook hebben we Confucian temple bezocht en het Taiping Heavenly Kingdom museum. Ook vroeger was Nanjing een echte studentenstad, waar veel studenten studeerden om later in het landsbestuur terecht te komen. In Nanjing stonden meer dan 20,000 mini-cellen van ong 2 vierkante meter, waar studenten 9 dagen aan 1 stuk in moesten blijven zitten voor hun studie.. Alleen diegenen die de beste resultaten behaalden kregen een positie in het bestuur, de rest mocht na een paar jaar studie weer naar huis.. Reden om flink te spieken! De toenmalige leider van China is zelfs naar Nanjing gekomen omdat het spieken de spuigaten uitliep!

Zondag hebben Anne Marie en ik de stad op eigen houtje verkend, met de bus deze keer, wat ook een hele ervaring is! We zijn bij het meer geweest, echt mooi, en naar de foreign languages bookstore. En ja: we hebben een boekje met ‘Survival Chinese’ gekocht. Er zijn maar weinig Chinezen die Engels spreken, en dat zorgt soms voor maffe situaties in restaurants, vooral als ze geen plaatjes op het menu hebben. Gewoon iets aanwijzen is hier niet heel verstandig, aangezien ze je gerust kippenpootjes serveren met de nagels er nog aan (iehh....). Ofwel: vanavond onze eerste les Chinees! Verwacht niet dat ik vloeiend Chinees spreek als ik terugkom, want dat is echt supermoeilijk, maar ik hoop straks wel m’n eigen eten te kunnen bestellen en de weg te kunnen vragen op straat!

Alweer zo’n lang verhaal... Laatste dingetje dan: op mijn nr: 0086-1360 140 4443 kunnen jullie me wel gewoon bereiken. En als je er 0900-0812 voor belt is het een stuk goedkoper!

Bedankt voor jullie leuke reacties, en tot de volgende update!
X
Esther

PS: Ik heb een paar schoenen gekocht! Wie zoekt zal vinden!!!

  • 23 Oktober 2006 - 08:52

    Miriam:

    Hee Esje!!
    leuke up-date, ben ook echt nieuwsgierig naar foto's! Van je nieuwe schoenen, de mensen en de neon-stad. :D
    Heb je trouwens m'n smsje nog gehad? Was even een test.. :)
    Succes met je les Chinees, vrees dat je het met Babi pangang en tjap tjoy niet gaat redden??
    Zou ook graag willen voorkomen dat je een of andere locale delicatesse (lees: ranzige kippepoot met nageltjes :S) besteld..

    kus!

  • 23 Oktober 2006 - 08:53

    Miriam:

    ehm..
    was iets te snel (krijg je als je met stage de hele dag achter je pc zit.. :S)
    Want ik zie dat je op dít moment er foto's op aan het zetten bent!! :D

  • 23 Oktober 2006 - 09:14

    Annerieke:

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal doet daar!

    Geniet ervan!

    Liefs, Annerieke

  • 23 Oktober 2006 - 09:25

    Han:

    Ha die Esther

    Alweer een week dat je weg bent. Aan zee hadden we geen computer, vandaar nu pas mijn eerste reactie. Het ziet er fantastisch uit allemaal, iets minder schokkend dan je eerste berichten uit India. Ik bel binnenkort een keer. Kus Han

  • 23 Oktober 2006 - 10:54

    Lea:

    Hey es,
    Klinkt super allemaal en zoals je al zei: het weekend is om te ontspannen en dat doe je gelukkig ook volop. En die massage die klinkt goed, zou ik ook wel willen... Succes met werken deze week en tot de volgende update die ik waarschijnlijk Down Under ga lezen.
    Liefs Lea

  • 23 Oktober 2006 - 11:11

    Mam:

    He Esther
    Ik ben weer helemaal blij met je goeie berichten. Ik ben alles weer aan het uitprinten voor de opa's en oma's. Leuk alvast een stukje China te zien.Met zulke wegwijzers wordt het er inderdaad niet makkelijker op. Esther tot horens
    en geniet ervan.
    -xxx-liefs mam

  • 23 Oktober 2006 - 12:20

    Martine:

    Hey Es,

    boektip: The rape of Nanking

    Heftig boek over wat de japanners met de hoofdstad en vooral de mensen in de hoofdstad hebben gedaan. Heel heftig, al vraag ik me af of ze hm daar verkopen...heb hm in Thailand in een 2e handsboekenzaak gehaald, maar volgens mij weer doorgeruild. x M

  • 23 Oktober 2006 - 13:10

    Eefje,:

    Hey Es, ik wist niet dat je al weer zo'n site had dus zie het vandaag allemaal pas. Tijn heeft mooi haar nu..... Wel van die kale inhammen haha. Ik heb vandaag ook mijn eerste tentamen weer gehad en gelukkig gehaald, het was heel veel leer werk. Wij gaan heel snel ff een setje kopen voor de pc zodat we met skype kunnen bellen goed?! Groetjes

  • 25 Oktober 2006 - 16:55

    Tijn:

    He lieverd,

    ik kan natuurlijk niet achterblijven met een reactie (Ga proberen minimaal een keer de eerste te zijn)! Naast de telefoontjes is het weer leuk om je stukjes te lezen.

    Mis je! -x-

    Tijn

  • 25 Oktober 2006 - 19:45

    Oma:

    We zitten hier in het bejaardentehuis in de internetruimte naar jouw foto's te kijken. Ik vind het fijn dat ik dit nu kan zien en dat je het zo goed maakt. Wij kijken steeds uit naar de briefjes die Francien en Ber steeds meebrengen. Het telt al af van de 120 dagen.
    Heel veel groetjes van opa en mij.

  • 26 Oktober 2006 - 09:56

    Han:

    Hoi Esther

    Ik kijk elke dag even en ook het lezen van alle reacties zijn leuk. Ik ben benieuwd of het Tijn zal lukken?! Ook erg leuk dat zelfs oma nu rechtstreeks op de hoogte blijft al zorgen Francien en Ber daar natuurlijk ook wel voor. Esther ik kijk uit naar je volgende berichtje.De foto van de richtingaanwijzer maakt heel veel duidelijk! Liefs Han

  • 26 Oktober 2006 - 19:43

    Pleun:

    Hey Esther,
    Wat een verhalen weer zeg! Echt super cool allemaal! En die massage klinkt wel erg goed moet ik zeggen. Zoiets zouden ze hier in Peru ook aan moeten bieden voor na het lopen van de Inca Trail ;-)
    Nou, heel veel plezier maar weer en veel succes met je chinese lessen!
    x Pleun

  • 28 Oktober 2006 - 09:59

    Lea:

    Hey Es,
    Kheb een lange mail naar je uvt mail gestuurd, maar volgens mij lees je die niet meer. Wil je dat toch ff doen voor me?? Thanks!!

  • 29 Oktober 2006 - 08:30

    Mam:

    Hoi Esther,
    Leuk om elkaar via voipbuster te horen. Naar jou betaalden we maar 1 ct per minuut. Wij Tijn gebeld om dat te laten weten {kregen we voicemail} en kostte dat 25 ct!
    Benieuwd hoe je halloweenparty en het weekend is geweest dus we kijken ook weer uit naar jouw site. En Han, ik ben net zo. Ik kijk ook vaak naar de reacties.
    -xxx-pap, mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Nanjing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Ineens weer thuis

08 Januari 2007

De Grote Reis!!!

18 December 2006

Fietsend door Hangzhou

06 December 2006

Lekkende gasflessen & vreemde sinterklaasgedichten

28 November 2006

♫ Big Big City ♫ SHANGHAI!
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 46687

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: