Booming China - Reisverslag uit Nanjing, China van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu Booming China - Reisverslag uit Nanjing, China van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu

Booming China

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Oktober 2006 | China, Nanjing

Hee allemaal!

Hier dan mijn eerste berichtje vanuit China!
Na een prima vlucht kwamen Anne Marie en ik zondag uitgeput aan in Nanjing. Op het vliegveld werden we opgehaald door het DSM busje, en naar ons hotel gebracht. In dit hotel blijven we voorlopig even zitten, maar inmiddels is de zoektocht naar een appartement in gang gezet.

Hoewel de verleiding groot was zijn we niet meteen gaan slapen, maar hebben we eerst onze straat verkend. Ik voelde me weer helemaal 'terug in Azie' (de geur van smog en gekruid eten), hoewel Nanjing een stuk moderner is dan India. De wegen zien er goed uit, mensen gaan vrij westers gekleed, en je hebt hier supermarkten. Anne Marie en ik hebben meteen maar even het eten uitgeprobeerd. Met handen en voeten hebben we wat weten te bestellen => dank Miriam voor het point-it boekje, wat hier erg van pas komt!!. En vervolgens... eten met stokjes!!

Gisteren zijn we ook meteen begonnen bij DSM. De mensen zijn hier super: enthousiast en gastvrij. Onze manager, Stephan, is een leuke Nederlandse kerel. Verder loopt hier nog 1 Duitser rond, de rest is Chinees.
We zijn al druk bezig met onze opdrachten nu. Anne Marie gaat iets doen met arbeidsmarktcommunicatie, ikzelf ga helpen met het opzetten van de nieuwe strategie voor de komende jaren. Erg leuk, ben me nu aan het verdiepen in wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan, en heb al wat meetings gepland met mensen die me hopelijk meer gaan vertellen.

Gisteren hebben we wat in het centrum rondgestruind met Dai, de HR assistente hier. Meteen een SIM kaart gekocht, dus ik heb een Chinees nr!: 0086-13601404443. Voorlopig kan ik nog niet internationaal bellen, wel smsen. Het systeem crashte, dus kon ik dat bellen nog niet regelen, hopelijk komt dat snel. In het centrum meteen gegeten en geprobeerd schoenen te kopen voor mij, want had me teveel gefocusd op de winter, terwijl het nu nog warm is hier.. alleen laarzen bij me dus, geen zomerschoenen. Maar Lau, ik begrijp je inmiddels helemaal... 't is echt HEEL frustrerend als je in geen enkele schoen past...

Tenslotte nog even de melding dat de eerste kots-partij in China ook een feit is.. Vanochtend was het toilet bij DSM de pineut, na een vreemd Chinees ontbijt.. Denk dat ik het voortaan maar bij de yoghurtjes houdt 's ochtends, we lunchen toch al om half twaalf!

Goed, 't verhaal is alweer veel te lang...
Sorry! Hoop dat alles goed is bij jullie, en tot mails!!

Kus,
Esther

  • 17 Oktober 2006 - 08:58

    Laura:

    Ooooh echt fijn om te horen dat het goed met je gaat! En van die schoenen, hahaha, eindelijk begrijpt iemand me! Mam is het trouwens met mij eens dat je verhalen niet lang genoeg kunnen zijn, dus maak je daar maar geen zorgen over. Nog heel veel plezier en succes met het vreemde eten daar. Kusjes, mam en Laura

  • 17 Oktober 2006 - 09:00

    Eveline:

    Hee lieve Es, wat onwijs cool allemaal. Raak aan dat kotsen maar vast gewend, het hoort erbij ;) Tip over je woonruimte: praat erover met Wei Xiaohong (HR manager) en/of Yuan Mei (secretaresse van Stephan). Die regelen dat voor je, als je het ze maar vraagt! Geniet ervan!!

  • 17 Oktober 2006 - 13:02

    Carolien:

    Kijk eens aan, tips van de DSM-China-expert!Maare dat kosten erbij hoort vind ik toch apart!
    Fijn dat je goed begonnen bent op t werk, succes met je opdracht. En even voor de duidelijkheid, minder modern dan India kan toch ook niet,Es?!
    xCarolien

  • 17 Oktober 2006 - 13:52

    Tijn:

    He lieverd,

    Je verhalen zijn al weer net zo leuk als toen je in India zat. En zeker niet te lang! Wie had gedacht dat mijn kaboutertje nog ergens te groot voor zou zijn ;). Fijn trouwens dat je ook kunt kotsen zonder dat ik erbij ben!
    -x-

  • 17 Oktober 2006 - 15:46

    Bro:

    Hello sis, Hoop toch n beetje dat dat kotsen door de sake komt anders wordt t nog gezellig als wij je met z'n vieren op komen zoeken :-p

  • 17 Oktober 2006 - 17:33

    Gerry:

    He Esther
    nou dacht ik toch zeker te weten dat je na het eten van chinees eerst flink moet BOEREN in plaats van kotsen. Ik moet je bekennen dat ik bekend sta als de thijssenkotster dus of deze tip op waarheid berust weet ik niet.

  • 17 Oktober 2006 - 20:03

    Lea:

    Hey Es,
    Goed om te horen dat je het al meteen naar je zin hebt. En dat appartement komt vast helemaal goed. En wat dat kotsten betreft, kweet niet of t er echt bij hoort, maar je raakt er vast aan gewend als het zo is. Succes met de stage en tot mails!!
    Liefs Lea

  • 19 Oktober 2006 - 06:54

    Lon:

    He Es,
    Het is gelijk weer als vanouds om te lezen!!, hoe het met je gaat! Ben nu al weer benieuwd naar de volgende verhalen vanuit China! Succes nog daar en vooral veel plezier! Liefs Lon (en ook van Michiel zegt ie!)

  • 19 Oktober 2006 - 07:14

    An:

    Helemaal super klinkt het allemaal. Maar ik kan me voorstellen dat chinese gerechten 's morgens niet zo goed vallen. Maar misschien is het wel de beste manier om er aan te wennen. Veel succes daar en geniet ervan!
    X

  • 19 Oktober 2006 - 15:03

    Yvonne:

    Hey Esther!
    Echt zo leuk dit te lezen/zien! Je hebt nu mijn burootje! (stond de erasmusbrug nog als desktop ingesteld? ;)) Hoop dat je woonruimte ook snel geregeld is!
    Groetjes Yvonne

  • 20 Oktober 2006 - 09:14

    Erik:

    Hej Essepes,
    Hoorde gisteren van mam dat de tickets zijn geboekt, dus we komen strax jouw kant op:-) Heb t 'Free Tibet'-shirt dat ik van jou heb gekregen al klaar liggen :-p. Leuke foto's op je site trouwens. Alleen eh... voel je niet een beetje lonely op je werkplek :-p
    Oh ja, stomstomstom ma met sake in mn vorige krabbel bedoelde ik natuurlijk Mijiu. Sake is Japans. Naja, misschien voor n volgende reis? Goretjes+ tot binnenkort. bro

  • 22 Oktober 2006 - 12:55

    Tante Wilma:

    Het is weer net of jij heel kort geleden nog in India zat als ik deze site weer lees maar dat is dus al weer bijna 2 jaar geleden,Ik vind het wel super dat wij ook weer deze keer jou belevenissen in china mogen lezen. Geniet ze en werk ze Groetjes wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Nanjing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Ineens weer thuis

08 Januari 2007

De Grote Reis!!!

18 December 2006

Fietsend door Hangzhou

06 December 2006

Lekkende gasflessen & vreemde sinterklaasgedichten

28 November 2006

♫ Big Big City ♫ SHANGHAI!
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 46689

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: