World Capital of Yoga - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu World Capital of Yoga - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu

World Capital of Yoga

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Mei 2005 | India, Chandigarh

Hey lieve allemaal!

Weet weer niet waar ik moet beginnen, zoveel is er de afgelopen tijd gebeurd.. Eerst maar de reisverhalen :)
Na 2 dagen Haridwar wilde ik erg graag weer naar de Ganges. Het weekend dat op Haridwar volgde zijn we dus naar Rishikesh geweest, een stadje vlakbij. Rishikesh wordt ook wel aangeduid als de World Capital of Yoga, met name nadat de Beatles het hier beroemd hebben gemaakt (zonder India geen "All you need is love"). Na een erg korte nacht, zo'n twee uur slaap.. zijn we met de bus vertrokken en kwamen we supersnel in Rishikesh aan (maar 5 uur, ipv 7, onze bus ging ERRUG hard..). Een rafttrip op de Ganges stond nummer 1 op het programma. Nooit gedacht dat ik zulke dingen zou gaan doen in India! Nadat we onze trip van 18 km geregeld hadden, hebben we eerst lekker aan het Ganges-strand gezeten, wauw! Daarna de boot in, compleet uitgerust met zwembril haha, om m'n lenzen maar niet kwijt te raken. k Zag er niet uit :)
De Ganges is niet heel wild, maar de wilde stukken waren wel echt heel gaaf. Ik was binnen 2 seconden (als enige in de boot natuurlijk) compleet doorweekt.. Maar halverwege hebben we allemaal gezwommen. Helemaal kopje onder, dus supergezegend!
Die avond moe maar voldaan Italiaans gegeten en nog lang aan de Ganges gezeten. Sterren kijken en kletsen maar!
Wederom een korte nacht omdat we 's morgens vroeg een yoga class zouden volgen. Heel relaxed, maar al dat gebalanceer is wel supermoeilijk...
Na de yoga heerlijk ontbeten bij een heuse Duitse bakkerij. Eindelijk weer echt brood!
Die middag hebben we ons goed laten verwennen met een Aryuvedic massage.
's Avonds zijn we opnieuw naar de ceremonie in Haridwar geweest, omdat de jongens deze nog niet gezien hadden. Weer bloemetjes losgelaten, en ontzettend genoten. Terug in de bus was iets minder.. want er waren slechts 3 plaatsen voor 5 mensen... En dat 6 uur lang terwijl ik doodmoe was... Heb uiteindelijk de hele reis met 1 bil op het bankje gezeten van wat Indiase kinderen die heel lief voor me opschoven.. Maar comfortabel is anders zeg...

De volgende weekendtrip was naar Agra. Was er al geweest met Tijn, maar het plan was ook een nationaal bird-park aan te doen, en vervolgens zou ik met Libby (New-Zealand) doorreizen naar Jaipur voor een heuse shopping trip.
Na een nacht bussen kwamen we in Agra aan. Spullen gedropt bij het gasthuis, en weer een andere bus genomen naar Fatipur Sikri, de ghost-town. Hier hebben we in de enorme hitte een moskee bekeken. Daarna weer snel een andere bus, op naar het bird-park. We waren out of season, maar er zou toch nog wel wat te spotten zijn. Dus fietsen gehuurd, en vogeltjes gekeken (ja ja, ooit treedt ik nog in de voetsporen van paps en mams!).
De volgende dag vroeg opgestaan om de Taj wederom te bewonderen.
Aan het eind van de middag zijn Libby en ik op de bus gestapt naar Jaipur. Zes en een half uur later kwamen we nat van het zweet aan. Aangezien het al vrij laat was maar meteen naar ons hotel gegaan. Restaurant was dicht, dus een diner van bananen en chocoladekoekjes!!
Die maandag en dinsdag echt super geshopt met Libby, en tussendoor nog olifant gereden bij het Amber fort! Ondanks de hitte (45 graden...) heb ik een super paar Punjabi schoenen gescoord!

Na twee superdagen in Jaipur ben ik in m'n uppie terug naar Rishikesh gegaan om daar zelf de massage cursus te doen. Ga 't kort houden, want 't is al een lang verhaal: 't was geweldig! En ben nu zelf een Aryuvedic masseuse, met een certificaat natuurlijk! Intussentijd ook m'n yoga-moves wat verbeterd!
Zaterdagnacht weer aangekomen in Chandigarh. De volgende dag echt een superdag gehad met m'n huisgenootjes hier. Eerst uitgebreid ontbeten met de croissants die ik meegenomen had uit Rishikesh, met omelet en met jus! Die middag gezwommen in het zwembad van Kay's bedrijf, Quark. Echt gezwommen, in een zwembad. Zal voor jullie als de normaalste zaak van de wereld klinken, maar als je altijd in een lange broek moet lopen is zwemmen in je shirtje echt geweldig!!

Tot slot gisteren een heuse award gekregen van m'n organisatie, voor het werk dat ik voor ze gedaan heb. En daarvoor wil ik jullie ook bedanken! Er kunnen veel patientjes geholpen worden met het geld dat gul gegeven is. En de kinderen kunnen zich helemaal uitleven zo gauw de 20 (!) dozen met speelgoed van de Bakelgeert aangekomen zijn! Thanks!!

Kus!
Esther

  • 31 Mei 2005 - 15:12

    Miriam:

    Hee lieve Esje! Wow, je hebt duidelijk een druk programma gehad! Wel met allemaal leuke dingen als ik het zo hoor! Alhoewel dat bussen in die hitte me ook geen pretje lijkt.. (en dan nog met maar een halve bil op een stoeltje..haha) Wel echt super dat je tussen al je harde werken door (Congratulations on your award!!) ook nog tijd hebt om zoveel van het land te zien! Echt geweldig! Kan niet wachten tot je thuis bent (en ik dan..) om je complete verhalen te horen en al je foto's te zien!!
    Kus,
    Miriam!!

  • 31 Mei 2005 - 17:19

    Lea:

    Hey meissie,
    Klinkt echt weer super allemaal. Super dat t op je werk ook allemaal zo goed is gegaan. Ik zie er nu wel naar uit je weer te zien hoor!!!
    Genietse nog ff!!
    (ik ben inmiddels aan t werk...sniksnik, maar ja er moet geld verdient worden..)
    Liefs Lea

  • 31 Mei 2005 - 17:25

    Martine Reelick:

    Hoi Esther,
    Voor jou begint het einde van je India avontuur in zicht te komen en ik denk dat je de reis van je leven hebt gehad..
    Alle facetten van het indukwekkende India neem je straks mee naar huis!!
    Leuk om je fot's te zien, waar ik een hoop van herken, omdat ik daar ook ben geweest. Veeeeel korter dan jij, maar toch..
    Miriam is nu pas 1 week in Dallas, maar het lijkt al veel langer. Het is raar en ik mis haar heel erg, alhoewel we dagelijks mailen en nu kan ik haar ook sinds vandaag bellen. Heerlijk om haar stem te horen.
    Zijn die maanden voor jou snel gegaan, Esther???
    Hoop dat je nog een fijne tijd hebt, geniet ervan meid!!
    Veel liefs MartineXX

  • 31 Mei 2005 - 20:18

    Opa En Oma:

    Hee Esther,
    nog even wil ik iets van ons laten horen. Wij zijn erg blij met de briefjes die mam ons brengt. Wij hebben al heel wat briefjes in de klapper zitten. Wij horen steeds dat het goed met je gaat, met ons gaat het ook goed. Zondagmorgen zijn wij naar de Vaartprocessie gaan kijken. Eerst bij tante Rie, daarna nog bij Carel en Tini. Het was ook erg mooi weer. Afgelopen donderdag zijn we met pap en mam naar 't Vertrek geweest om te bespreken voor ons feestje. Het was erg gezellig, een glaasje gedronken en ik nog een ijsje met de eerste aardbei uit de tuin erop, zei Ingrid. Nu Esther zullen we maar zeggen: tot over negentien dagen, want dan ben je weer bij ons! Met heeeel veel liefs en kusjes, van ons beiden, opa en oma Thijssen

  • 01 Juni 2005 - 08:15

    Lonneke En Michiel:

    Hoi Es,

    Tjonge wat gaat de tijd toch snel nog maar een paar weekjes en dan ben je weer hier, moet wel eerlijk zeggen dat ik dat ook wel weer gezellig vind hoor!!! Maar wat heb je toch een superverhalen vanuit daar!!! Ik heb je al een aantal keren in de krant gezien hier in Boxmeer, erg leuk dat de bakelgeert zo zijn best heeft gedaan! Je moet ook de groetjes hebben van mijn moeder die regelmatig mee staat te lezen over mijn schouder (nu ook) en je nog fijne weken wensen! Dat natuurlijk ook van mij en Michiel. Geniet er nog van en tot snel!

    Groetjes en Liefs Lon

  • 01 Juni 2005 - 11:24

    Martine:

    heeej es,
    wow klinkt allemaal weer heeel tof!! en mag ik me als vrijwilliger aanbieden voor je massage praktijken (weet niet wat voor indiaanse versie dat is, maar het klinkt goed), je moet je skills natuurlijk niet verleren he!! Ahhh kan niet wachten om je weer te zien in jullie!!!! miss je

  • 01 Juni 2005 - 12:23

    Han:

    Hoi Esther
    Als ik zo alle reacties lees zijn wij niet de enigen die naar je thuiskomst uitkijken. Je verhalen zijn daarentegen nog steeds geweldig om te lezen en volgens mij ben je nog lang niet uitgekeken. Proficiat met je award. Geweldig dat je zoveel voor die kinderen hebt kunnen betekenen. We zijn supertrots op je, maar dat willen we nu eigenlijk wel zelf tegen je vertellen. Elk weekend als Tijn thuiskomt zeggen we tegen elkaar: nog ... weken! Het begint op te schieten Esther. Geniet nog een paar weekjes en dan...
    Groetjes Han

  • 11 Juni 2005 - 17:36

    Tante Wilma:

    Esther ik heb veel gelezen op deze site en kan wel zeggen dat ik genoten heb van jou avonturen, ik vond het super. Tot zaterdag KUSJES

  • 12 Juni 2005 - 20:46

    Tante Petra:

    Hoi Esther,
    Ik bedank je alvast voor de leuke verhalen, de dagen beginnen weer af te tellen.
    Ik wens je alvast een hele goede terugreis en een leuk afscheid met de Indiase bewoners.
    Tot ziens we zien je wel weer een keer verschijnen.
    De groetjes van Albert en Petra, Lian, Bas en Koen.

  • 13 Juni 2005 - 08:34

    Fam. Lamers;):

    EEy esther, de verhalen op je site vonden we erg leuk, maar het lijkt ons natuurlijk veel leuker om jou spannende verhalen niet te lezen op deze site maar van jouzelf te horen;) We wensen je dan ook een fijne terugreis en vinden het fijn dat je dalijk weer in ons kikkerlandje terugbent. Xus Ton,Gerdi,Marc,Sander en Lilian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chandigarh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Ineens weer thuis

08 Januari 2007

De Grote Reis!!!

18 December 2006

Fietsend door Hangzhou

06 December 2006

Lekkende gasflessen & vreemde sinterklaasgedichten

28 November 2006

♫ Big Big City ♫ SHANGHAI!
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 46692

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: