Moeder Ganga - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu Moeder Ganga - Reisverslag uit Chandigarh, India van Esther Thijssen - WaarBenJij.nu

Moeder Ganga

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Mei 2005 | India, Chandigarh

Hee lieve mensen!

't Is weer eventjes geleden, en dat betekent dat er veel te vertellen is!
Met m'n werk gaat het supergoed. We hebben echt veel awareness praatjes gehouden de afgelopen tijd, en behoorlijk wat geld binnengehaald via de scholen hier in Chandigarh. Daarnaast hebben we een knutselworkshop gehad met de kids met kanker. Was ontzettend leuk om te doen, en 't gaf een goed gevoel om de kinderen zo blij te zien. De volgende dag stonden we in 4 kranten! In 2 kranten stond ik zelfs op de foto, met in the Hindustan Times het leuke onderschrift: Ester from Brazil. Haha, ze hadden Julia en mij eventjes doorelkaargehaald!
Ook met het speelgoed verzamelen van thuis gaat het goed. Volgende week gaat het dan eindelijk gebeuren! Ben echt superbenieuwd wat het resultaat gaat zijn!

Verder natuurlijk ook weer de nodige trips gemaakt! Met koninginnedag zijn de freaky deaky dutchies naar de ambassade geweest. Echt een super decadente receptie gehad daar, met BITTERBALLEN!!! En misschien iets te veel glaasjes wijn... Desondanks leuke gesprekken gehad met Nederlanders die in India zitten voor werk, en ook de tante van Miriam ontmoet. Later die avond volop gedanst bij de ambassade zelf, waar Koen en Geert uiteindelijk in het zwembad zijn beland. Mooi feestje! Kan het iedereen aanraden om bij een buitenlandverblijf tijdens koninginnedag even bij de ambassade langs te gaan!

Afgelopen weekend nog een keer flink gefeest. Dit keer om een wat minder leuke reden, Libby (Nieuw-Zeeland) en Rajes (Singapore) gaan onze trainee familie helaas verlaten. Maar het feest was super! Potentieel AA-lid Libby had emmers vol vruchten-punch gemaakt, en dat tezamen met een uitpuilende koelkast zorgde dat iedereen iig enigszins dronken om half zes 's morgens het huis verliet...

En dan nog een laatste hoogtepuntje: maandag en dinsdag was ik vrij, en ben ik met Libby en Rajes naar Haridwar geweest. Oorspronkelijk was het ook de bedoeling olifant te rijden in een nationaal park, maar ik denk dat de Lonely Planet vergeten was een update te maken van dit stukje... slecht 1 volgeboekte olifant, die ruim 3x zo duur was als onze bijbel vermeldde... Aangezien het hele plaatje er weinig belovend uitzag heb ik gisteren dus maar de bus terug naar Chandigarh genomen. Maar goed, van Haridwar hebben we volop genoten! Haridwar is de plaats waar Moeder Ganga officieel de Himalaya's verlaat. Een echte heilige plaats voor de Hindu's, met betrekkelijk weinig toeristen. Maar ohh... zo super! We hebben in de vroege avond de ceremonie bij de Ganges bijgewoond, en ook onze bloemen met een vuurtje de Ganges opgestuurd. Met oranje stipjes op ons voorhoofd en onze voeten in de Ganga hebben we daarna heerlijk van het tafereel genoten: muziek, heerlijke geuren, en overal vuur en mensen in de Ganga: WAUW!
De volgende dag met een kabelbaantje naar een tempel op de heuvel gegaan, met een superuitzicht op de heiligste rivier!
Weer echt genoten dus! En aankomend weekend staat er nog een trip naar de Ganga op het programma.. misschien ga ik deze keer de duik wagen! Ennuh, voor de insiders, de Ganges is voor Varanasi echt veel minder smerig!!

Kus!
Esther

  • 11 Mei 2005 - 15:52

    Tijn:

    Mooi dat je het nog steeds naar je zin hebt, maar (en ik spreek namens velen) kom toch maar snel naar huis! Tot snel en we bellen!

    Liefs,

    Tijn
    ps: ik wilde ook een keer de eerste zijn die reageerde

  • 12 Mei 2005 - 11:44

    Eefje:

    Hey Esther, ik zit nu op mijn stage adres, heb morgen de laatste dag. Is Tijn een keer de eerste keer. Wij zijn net terug uit Rome en ik vond het alweer mooi. En de Paus van heel dichtbij op de foto, dus heb jij ook nog iets te zien als je terug komt. Tot gauw. Kus Eefje

  • 12 Mei 2005 - 17:55

    Thuisfront :):

    Mam is erg blij met die superleuke kaart. En goed nieuws: Ultimate Hengelsport maakt geld over voor het transport van het speelgoed.
    -xxx-

  • 15 Mei 2005 - 11:28

    Lea:

    Hey Esther,
    Weer eens een berichtje van mij na meer dan een maand stilte. Kben net een paar uurtjes thuis van Schiphol en begin aardig moe te worden na een nacht over geslagen te hebben door t tijdsverschil... Maar mijn reis was echt super!! Geniet er nog maar lekker van, want voor je t weet ben je al weer terug in NL net als ik.
    Liefs Lea

  • 17 Mei 2005 - 14:50

    Han:

    Weer niet gelukt om de eerste te zijn, mijn zoon en dochter waren me voor dit keer. Ik ben het helemaal met Tijn eens, we missen je en beginnen af te tellen. Voor jou echter geweldig dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.
    Kus Han

  • 17 Mei 2005 - 16:18

    Sophie:

    Hey Esther,
    zoals Stef al schreef ben ik inmiddels verhuisd. Was allemaal wat vroeger dan verwacht omdat er een plekje vrij kwam in Nijmegen en ik anders dubbele huur moest betalen. Maar ik moet natuurlijk nog wel even afstuderen in Tilburg, dus ik kom zeker een keertje langs als je weer in Nederland ben!! Nog super veel plezier daar!!! Liefs,
    Sophie

  • 23 Mei 2005 - 07:19

    Stef:

    Hee Esther,
    zoals sophie hierboven zei, dat ik al had gezegd, heeft sophie het nest gelaten...Vanaf volgende week zit het nieuwe meisje, Sjors, erin. Tevens staat jouw kamertje ook een tijdje leeg, geloof ik. Je kaartje is aangekomen! Leuk dat je ook aan ons denkt daarzo!
    Heel veel plezier en succes nog met alles daar!
    liefs Stef

  • 23 Mei 2005 - 08:50

    Chantal:

    Ons mam liet mij gisteren een van die huis-aan-huis krantjes zien en daar stond een leuk stukje in over jou (geschreven door broerlief, zag ik). Nu maar hopen dat er nog meer geld binnenkomt!!
    Miriam vertrekt vandaag (nu of zo) en voor het geval je het nog niet wist: haar site is miriamindallas.waarbenjij.nu. Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar al je verhalen foto's etc.
    Kus,
    Chantal

  • 23 Mei 2005 - 09:46

    Ps:

    In de Gelderlander van vrijdag 19 mei staat een mooi stuk over Barbie reist van Boxmeer naar India Maasland

  • 26 Mei 2005 - 08:57

    Erik:

    PS. Hoorde dat het Boxmeers Weekblad er deze woensdag ook (briljant) artikel over had :)

  • 26 Mei 2005 - 13:23

    Anneke:

    Ik heb die briljante stukken natuurlijk weer niet gezien...

    Bedankt voor je kaartje, helemaal super. En ook gaaf dat je het daar zo leuk hebt. Maar ik sluit me ook bij Tijn aan, kom maar snel naar huis!

    kusjes en veel liefs,
    An

  • 26 Mei 2005 - 17:22

    Nellie:

    Ik zag je in de krant en ik dacht; verrek die ken ik nog uit een ver Elzendaal-verleden! Dus heb ik maar ns gezocht, en gevonden. Ik zag dat Miriam ook al naar een ander werelddeel is, en Marieke (mariekeinzuidafrika.waarbenjij.nu) is ook al over de helft. Ik hoop dat de speelgoed-actie veel oplevert! xx Nellie

  • 29 Mei 2005 - 16:23

    Aafke:

    Wat gaaf te lezen dat alles goed gaat Esther!
    Vanuit Aiesec horen we graag meer wanneer je weer terug bent, dus houd ons op de hoogte!

    Groetjes Aafke

  • 29 Mei 2005 - 16:23

    Aafke:

    Wat gaaf te lezen dat alles goed gaat Esther!
    Vanuit Aiesec horen we graag meer wanneer je weer terug bent, dus houd ons op de hoogte!

    Groetjes Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chandigarh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2007

Ineens weer thuis

08 Januari 2007

De Grote Reis!!!

18 December 2006

Fietsend door Hangzhou

06 December 2006

Lekkende gasflessen & vreemde sinterklaasgedichten

28 November 2006

♫ Big Big City ♫ SHANGHAI!
Esther

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 46690

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: